PlayOJO utökar sin sponsring i Sverige

Mobilcasinot PlayOJO planerar att stärka sin marknadsföring på casinots viktiga marknader. Därför har man nu tecknat ett sponsringsavtal med Paradise Hotel, den mest populära realityserien i Sverige.

Onlinecasinot PlayOJO bygger på SkillOnNets plattform, och casinot kommer nu att sponsra alla 30 avsnitt av det populära TV-programmet, vilket hade säsongspremiär på TV3 måndagen den 3 september. TV-programmet har en publik bestående av drygt 400 000 tittare per avsnitt och har ökat antalet tittare med 33% jämfört med förra året.

I TV-programmet tävlar ett antal unga singlar om att få stanna kvar längst på Paradise Hotel. Alla tävlanden måste para ihop sig med en tävlande av motsatt kön för att inte riskera att bli hemskickade från programmet.

Casinots målgrupp följer Paradise Hotel

Peter Bennett, varumärkeschef på PlayOJO, säger så här om sponsringen: “Sverige är en av våra huvudmarknder, och vi ville fortsätta att utöka vårt varumärkes närvaro och förtroende bland kunderna. Paradise Hotel ses av vår målgrupp och har en otrolig varumärkesaffinitet och lojalitet. PlayOJO är redan ett känt namn i Sverige och detta samarbete kommer hjälpa till att befästa varumärket som det mest populära och trovärdiga onlinecasinot på marknaden.”

Mats Nyman, vice VD för fri TV på Nordic Entertainment Group, tillägger följande: “Paradise Hotel är ett av våra mest populära program och har en riktigt stark följarskara. Vi är glada att presentera att PlayOJO är den nya officiella soponsorn för denna säsong och vårt samarbete kommer även ge mervärde åt våra tittare.”

PlayOJO vill vara först på den omreglerade svenska marknaden

SkillOnNet, företaget bakom PlayOJO, nöjer sig dock inte med att utöka sin sponsring i landet. Man kom nyligen överens med spelleverantören Thunderkick om att integrera dess portfölj med spel, och man har även tagit de första stegen mot att erhålla en svensk spellicens. SkillOnNet strävar nämligen efter att bli “bland de första att lansera när marknaden regleras den 1 januari 2019”.

Michael Golembo, försäljnings- och marknadschef på SkillOnNe, berättar att “SkillOnNet driver några av de mest populära varumärkena i Europa, och för att fortsätta driva tillväxt från dessa onlinecasinon, vill vi vara aktiva på så många reglerade marknader som möjligt.” Därför har man nu inlett jakten på såväl svensk som portugisisk licens, samtidigt som man alltså ämnar att förstärka sin närvaro på den befintliga svenska marknaden.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *